عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت  اخذ پروانه تخصصی روانشناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه جاده‌های خراسان‌رضوی بارانی و لغزنده است | کاهش دید افقی در محور تربت‌جام_صالح‌آباد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) این فرودگاه در ۳۰ سال گذشته هیچ باری را گُم نکرده است! آب نیسان چیست؟ + روش تهیه، خواص و ادعیه هدیه ۴۰۰هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + شرایط و نحوه دریافت بُن مرگ پدروپسر مشهدی براثر برق‌گرفتگی آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ابتلا به سرطان‌های گوارش با مصرف مایعات داغ و غذا‌های فرآوری شده بهترین راه‌های پیشگیری از عفونت لثه کوتاه درباره جشن‌های نوظهور به عنوان سنت‌های جدید خانواده‌ها کدام غذا‌ها و ویتامین‌ها در کاهش یبوست تاثیر دارند؟ آماده‌سازی ۳ مکان جدید برای ساماندهی انبار‌های ضایعات در مشهد مشهد نیازمند افزایش تعداد مراکز «شلتر» با استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی است سد‌های خراسان رضوی تنها ۱۰ درصد ذخیره دارد جایگاه گنجینه میراث مکتوب در پیشانی متمایز ایران ممتاز
سرخط خبرها

سلاجقه: مردم تخلفات و آسیب به طبیعت و حیات وحش را گزارش دهند

  • کد خبر: ۲۱۸۲۶۲
  • ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
سلاجقه: مردم تخلفات و آسیب به طبیعت و حیات وحش را گزارش دهند
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه یگان‌های حفاظت محیط زیست کشور در ایام نوروز و طبیعت در آماده باش ویژه قرار دارند از مردم خواست هرگونه تخلف و تعرض به محیط زیست، مناطق حفاظت شده و حیاز وحش را به شماره تلفن ۱۵۴۰ گزارش دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی سلاجقه با بیان اینکه خوشبختانه مردم به دلیل آگاهی و درک نتایج آسیب دیدن محیط زیست و حیاط وحش و تأثیر آن بر زندگی و کشورشان در حفاظت از این محیط از ما متولیان و دستگاه‌های دولتی جلوتر هستند، گفت: ما از سال گذشته پویشی را با عنوان مسیر پاک-ایران سبز آغاز کرده ایم که با همکاری استانداران سراسر کشور در ایام نوروز مراقبت و توجه ویژه‌ای به حفط محیط زیست، جلوگیری از آلودگی این محبط و صدمه به حیاط وحش صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه این پویش در سال گذشته نتایج و دستاورد‌های خوبی داشت و استاندارانی هم که همکاری و تلاش ویژه در این پویش داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند، افزود: از دستگاه‌های مختلف نیز خواسته شده تا در این طرح همکاری ویژه داشته باشند، همچنین ابلاغیه‌های متعددی در بحث پسماند‌ها به دستگاه‌های مختلف داده‌ایم تا در مخصوصا در جاده و مسیر‌های بین شهری و  مسیر رودخانه‌ها که مورد استفاده مردم و گردشگران قرار می‌گیرند و در معرض آلودگی هستند مراقبت بیشتری صورت گیرد.

توزیع بسته‌های آموزشی بین مردم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر آسیب‌پذیری رودخانه‌ها و خطر آلوده شدنشان و عواقبی که این اتفاق برای حیاط وحش دارد، بیان کرد: در این رابطه برنامه آموزشی و فرهنگ‌سازی را در دستور کار قرار دادیم. بدین منظور کتابچه‌ها و بروشور‌های آموزشی و بسته‌های آموزشی ترکیبی را تهیه و بین مردم توزیع می‌کنیم. همچنین در ایام نوروز پیامک‌های آموزشی فشرده و توجیهی برای مردم ارسال خواهد شد تا در حفاظت و مراقبت از محیط زیست و حیاط وحش دقت و توجه کافی داشته باشند.



وی با یادآوری اینکه در روز‌های طبیعت و شادابی زمین مردم باید خودشان اهتمام و توجه داشته باشند که ازمحیط زیست و طبیعت سرزمین‌شان مراقبت کنند و برای همدیگر الگو باشند، تصریح کرد: از هموطنان می‌خواهیم از ریختن زباله به‌ویژه مواد پلاستیکی در طبیعت، دشت‌ها و جنگل‌ها و محیط زیست حیاط وحش که آسیب و خطر زیادی دارد خودداری کنند. زباله‌ها و مواد آلاینده را در رودخانه‌ها نریزند، چون رودخانه‌ها شریان‌های حیاتی طبیعت و محیط زیست هستند و نباید صدمه ببینند.

مردم به حیوانات وحشی غذا ندهند

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مردم ما همواره با درخت و سبزی رابطه و پیوند خوبی در فرهنگ خود داشته‌اند و در روز‌های طبیعت  باید بیشتر مراقبت و توجه کنند که به بافت گیاهی به ویژ جنگل‌ها صدمه وارد نشود، اضافه کرد: حیاط وحش ما به شکلی است که در وضعیت اقلیمی این ایام احتمال و امکان حضور و ورود حیوانات به بافت‌های مسکونی و سکونتگاه‌های انسانی و پارک‌ها و جنگل‌های محل رجوع مردم خیلی زیاد است. از مردم خواهش می‌کنیم به حیوانات وحشی غذا ندهند، چون این کار مدیریت حیاط وحش را برای ما مشکل می‌کند.

بافت گیاهی آسیب‌پذیر شده آتش روشن نکنید

وی افزود: هموطنان همچنین در روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها به ویژه با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر و وضعیت نامناسب پوشش گیاهی به دلیل شرایط اقلیمی که شاید پوشش مناسبی نباشد و ضریب اشتعال پذیری و آتش سوزی بالا است، دقت کنند و حتی المقدور از درست کردن آتش خوددداری کنند.

یگان حفاظت محیط زیست بالا سر متخلفان است

سلاجقه با اشاره به احتمال بروز برخی تخلفات در ایام تعطیلات و احتمال ورود خسارت و صدمه به جنگل‌ها و مراتع و مناطق حفاظت شده، گفت: خوشبختانه یگان حفاظت محیط زیست کشور در این ایام در آماده باش کامل است و در همه جا حضور چشمگیر و محسوس خواهد داشت و با دستگاه‌های مختلف هم برای همکاری در این زمینه هماهنگی شده است. متخلفین مطمئن باشند که یگان حفاظت ما بالای سر آنها است. مردم هم می‌توانند تخلفات و آسیب‌رسانی به طبیعت و حیات وحش را با شماره تلفن ۱۵۴۰ به سازمان حفاظت محیط زیست گزارش دهند.

منبع: قدس انلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->